Amikor az egyszerű a nagyszerű!
2019. március 22. írta: blondikonyhája

Amikor az egyszerű a nagyszerű!

Krumplis tészta

20190225_141737.jpg

Krumplis tészta! Ez olyan szolid étel. Nem? Kell egy kevés hagyma, burgonya, tészta, néhány fűszer és már majdnem készen is vagyunk vele. Ritkán készítem, pedig ott van a TOP ötös kedvencek listámon.

Sétálgatok az élelmiszerboltban a sorok között és csak úgy beugrik egy gondolat. Mit is főzzek? Mit is főzzek ma? Csinálok ma egy tuti krumplis tésztát. És igen.

Aki jártas a konyhában, az tudja miről zagyválok itt. Vannak ételek, amiknek a gondolata a semmiből jön elő és addig nem nyugszik az ember, amíg el nem készíti és azt a tál ételt be nem lapátolja. Na így jártam én is, ezért szeretettel megosztom veletek a krumplis tészta készítésének azt a módját, amit én is alkalmazok a konyhában.

Mi legyen otthon?

200 g fodros kocka tészta,

csipet só,

1 ek. étolaj,

1 l víz,

1 púpozott evőkanál sertészsír,

1 nagyobb fej vöröshagyma,

5-6 szem kicsire aprított burgonya,

1 kk. fekete bors, 1 tk. só (+ 1 tk. só a végén ízlés szerint), 1 púpozott tk. fűszerpaprika,

+ 2 dl víz ,

kovászos uborka,

esetleg kenyér kínálható mellé.

Hogyan készítsünk el egy finom krumplis tésztát?

A tészta kifőzéséhez 1-1,5 l vízbe teszek egy csipet sót, kevés étolajat és felforralom azt. Majd beleöntöm a száraztésztát és kifőzöm 7-9 perc alatt. A főtt tésztáról leöntöm a vizet és a tésztát elkeverem 1 evőkanál étolajjal, hogy ne ragadjon össze, amíg fel nem használom. 

Közben elkészítem a krumplis alapot. 

Ezt is sokféleképpen lehet csinálni. Én szakítok a hagyományokkal és bemutatom az én általam és mások által is kedvelt opciót.

A közepes burgonyák héját eltávolítom és a burgonyákat egész kicsi (1*1,5 cm) kockákra vágom. Egy vízzel teli tálba teszem a krumplit és hagyom állni a vízben, amíg fel nem használom. Felhasználás előtt leöntöm róla a vizet. A vöröshagymát pucolom és aprítom.

Egy nagyobb serpenyőbe a zsírt hevítem, majd rádobom az aprított vöröshagymát. Most egy kicsit megkapatom a hagymát. Rozsdabarna színe lesz. Akkor lesz jó. Ezt követően a hagymás alapra ráteszem a burgonyákat és a fent leírtak szerint fűszerezem. A fűszerpaprikát csak akkor adom hozzá, miután hozzáöntöttem kevés vizet.(0,5 dl). Ez azért fontos, hogy ne égjen oda a paprika miatt az étel. További 1,5-2 dl vizzel felöntöm azt és egy alapos kevergetés után 20 perc alatt közepes lángon készre főzöm fedő alatt. 

Az elkészült alapot egy krumplitörő segítségével összetöröm, ízesítem még sóval. Végül a kifőtt tésztát ráhalmozom a krumplis alapra és két konyhai keverőlapát segítségével összekeverem az egészet.

20190225_134718.jpg

Az elkészült krumplis tésztát tálra szedem és kovászos uborkával kínálom.

Jó étvágyat!

A recept elkészítéséhez a videót itt tekintheted meg:

A bejegyzés trackback címe:

https://blondi-konyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr314709237

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása