Almás-grízes rétes recept
2019. szeptember 16. írta: blondikonyhája

Almás-grízes rétes recept

20190914_160432.jpg

Rétes variáció szeptemberre!

Hozzávalók:

Réteslap kenéséhez:

2 dl langyos tejföl 20%

1 dl étolaj vagy 5 dkg olvasztott vaj

Töltelékhez:

3 db alma hámozva, csumázva, lereszelve

őrölt fahéj ízlés szerint

1 evőkanálnyi rum vagy whisky

5 evőkanál kristálycukor (lehet több is és kevesebb is)

Tejbegrízhez:

4,5 dl tej

4,5 evőkanál búzadara

1 evőkanál kristálycukor

Réteslap - bolti 6 lapos 

Az almákat egy nagyobb lyukú reszelőn lereszelem és egy serpenyőben párolom nem túl magas hőfokon, miután a cukrot, rumot, fahéjat hozzákevertem. Tehetsz bele citromhéjat és kevés citromlevet is. Én a tejbegríz miatt nem adtam hozzá.

A tejbegrízhez a tejet felforralom, belekeverem a cukrot, majd a búzadarát. Visszaveszek a hőfokból és folytonos kevergetés mellett hagyom besűrűsödni. 

A tejbegríz készítésénél figyelj arra, hogy hamar oda tud égni és "pöfög", amivel komoly égési sérüléseket lehet összehozni! Szóval csak óvatosan a tűzhelynél! :)

A 6 db réteslapból felhasználok az első réteshez 3 lapot. A hagyományos eljárás szerint egy tiszta langyos vízzel átitatott (és persze kicsavart)tiszta konyharuhára teríted le az első lapot, amit én most sütőpapírral oldottam meg.

A réteslapok kenéséhez 2 dl tejfölt langyosítottam és egy dl étolajat kevertem el benne. 

A réteslapokat ezzel lekenem, majd a réteslapokat először a grízzel, majd a párolt almával töltöm be.

Ehhez tekintsd meg a videót! 

A felcsavart rétesek tetejét is megkentem az olajos tejföllel és előmelegített sütőben 160 fokon 20-25 percig sütöttem.

Az aranybarna réteseket hagytam kihűlni és porcukorral hintve tálaltam.

Jó étvágyat!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://blondi-konyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr3915105556

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása