Tépett hús, a trendi kaja elkészítése
2019. március 15. írta: blondikonyhája

Tépett hús, a trendi kaja elkészítése

20190314_070153.jpg

A sertéshús elkészítése nekem mindig okozott némi fejfájást régebben. Hiába akartam egy finom egyben sült húst kreálni a család asztalára, nem jött össze. Kritizáltam az ízvilágot vagy éppen a hús állaga nem volt tetszetős. Süthettem én órákig, akkor sem jött össze a dolog.Ez nagyon zavart és addig-addig kísérleteztem, amíg csak sikerült összehozni egy finom sültet.

A világban minden változik, ahogy a gasztronómiában is mindig jönnek elő az újabb ötletek. Egyes ételek divatba jönnek, egyes konyhai fortélyok lecsengnek. 

Engem is magával ragadott a szaftos disznóhús receptje. Ki ne hallott már a "pulled pork" ételről ?! Merthogy ma erről lesz szó.

Egyszerűen elkészíthető, ízletes, omlós, sokoldalúan felhasználható. Egyszóval remek választás. 

Az étel előkészítése és sütése az egyetlen dolog, amivel ki kell békülni mindenkinek. Ugyanis itt nincs kapkodás. Türelmesen várjuk, hogy a pácban pihenjen a hús és várjuk azt is, hogy 6 óra (de lehet akár 11 óra is!) alatt az omlós, tépett hús elkészüljön. Az íze kárpótol minket a várakozásért!

Az általam elkészített tépett hús receptjét alább olvashatjátok!

A hús előkészítése:

1-1,5 kg sertéscomb (folyó víz alatt lemostam a húst és utána leitattam róla kéztörlő segítségével a felesleges vizet)

pácoláshoz felhasznált fűszerek:

1 ek. barnacukor

1,5 tk. só, 1 tk. őrölt fekete bors -alaposan bedörzsöltem a húst ezekkel

1 kk. chili fűszerpaprika

1 kk. római kömény

1 kk. őrölt fűszerkömény

1,5 tk. szárított bazsalikom, majoránna, petrezselyemzöld

A fűszerekkel alaposan bedörzsöltem a húst, majd ráöntöttem 2 ek. olívaolajat és 1 ek. szója- és Wourchester szószt. Ezt is a húsba masszíroztam kézzel. Végül bele ültettem a húst egy zárható fedelű edénybe és egy teljes napot hagytam állni.

A húst a sütés előtt 30 perccel kivettem a hűtőből és egy nagyobb jénai edénybe áthelyeztem. (Lényeges, hogy annak az edénynek, amiben sütöd a húst, annak legyen fedele. Tettem rá 1 lapos ek. sűrített paradicsomot, 1 ek. ketchupot és még meglocsoltam a fent leírt két szósszal (1-1 ek.) is pluszban. Egyenletesen lekentem vele az egész húst. Dobtam rá két vöröshagymát, amit 4 részre vágtam és fokhagyma gerezdeket dobtam rá héjastul. A hús alá öntöttem 1 dl vizet.

20190314_070423.jpg

A hús sütése:

A húst légkeveréses üzemmódban 110 fokon sütöttem úgy, hogy a jénai tál fedele alá egy szilikonos sütőpapírt tettem, ezzel is elősegítve, hogy a gőz ne tudjon távozni.

4,5 óra után kivettem a sütőből és mivel soknak találtam a hús alatt a levet (kb. 3,5 dl), ezért leöntöttem róla a folyadék 2/3-át és fedelestül visszatettem a húst a sütőbe még 1,5 órára.

Miután a hús valóban szétesősre puhult, fogtam két villát és széthúztam a húst. (pulled pork)

20190314_122217.jpg

 Visszatettem a húst a sütőbe, de már az edény fedele nélkül és 10 percig sütöttem 200 fokon ( grill üzemmód) úgy, hogy ez idő alatt egyszer átforgattam a húst.

20190314_125928.jpg

 Én szendvicshez használtam fel a húst, amihez friss császárzsemlét, salátalevelet, csemegeuborkát, paradicsomot, ketchupot, majonézt, mustárt, tejfölt használtam fel.

Nagyon finom uzsonna kerekedett ki belőle.

20190314_142536.jpg

Érdemes kipróbálni a receptet! Jó sütögetést!

A bejegyzés trackback címe:

https://blondi-konyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr3114689272

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása