Kakaós és fahéjas csigák mini változatban
2019. február 27. írta: blondikonyhája

Kakaós és fahéjas csigák mini változatban

20190203_151336.jpg

Egyik téli reggelen villant be, hogy kakaós csigát szeretnék enni és ilyenkor nincs megalkuvás. De biztos, hogy nem fogok leugrani a sarki boltba, hogy vegyek egyet. Legjobb bele se gondolni, hogy miből rakják össze ezt a péksüteményt, amit nagyon sok kisgyerek visz be magával a suliba. Bár ne tennék!

Egyszer te is próbálj otthon elkészíteni egy adag kakaós csigát. Nagyon sok recept közül tudsz válogatni, így már csak te kellesz hozzá, hogy elkészüljön álmaid csigája. 

Az általam posztolt recept leírása:

Hozzávalók:

a kelt tésztához:

450 gramm finomliszt

1,5 dl langyos tej

20 gramm friss élesztő

2 ek. púpozott ek. kristálycukor

csipet só

1 csomag vaníliás cukor

1 db tojás lazán felverve

90 gramm olvasztott vaj

A lisztbe mélyedést készítek és ebbe a mélyedésbe teszem a langyos tejet, cukrot és friss élesztőt. A további hozzávalókat is a liszthez adom és jól eldolgozom. Lehet kézzel is, de dagasztógép segítségével könnyebb és gyorsabb a művelet. Amikor összeállt a tészta, 40 percig kelesztem meleg helyen.

Amikor megkelt a tészta, akkor lisztezett felületen kinyújtom. Mivel én kakaós -és fahéjas csigát készítettem, így két részre osztottam és utána nyújtottam ki. (kb. 5 mm vastag tésztát kaptam). 

A töltelékhez 1 púpozott evőkanál keserű kakaóport 2 púpozott evőkanál kristálycukorral elkevertem. Az arány a fahéjas csigák tölteléke esetén is ugyanez.

A kinyújtott tésztát először olvasztott vajjal megkenem egy kenőecset segítségével és utána szórom rá a cukros kakaót vagy cukros fahéjat. Kevés olvasztott vajjal még meglocsolom mielőtt feltekerem azt.

2 cm vastag szeleteket vágok és elfektetve egy sütőpapírral bélelt tepsire helyezem a csigákat, de nem szorosan egymás mellé, mert a csigák sütés alatt még "megnőnek".

A sütőt nem melegítem elő, 180 fokon addig sütöm, amíg a teteje elkezd barnulni. A sütés utolsó pár percében ráöntök még kb. 1dl langyos, vaníliás cukros tejet. 

Ezek a csigák langyosan a legfinomabbak. 

A recept videóját itt találod:

A bejegyzés trackback címe:

https://blondi-konyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr6814658301

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása